مقدمه:  امروز در بخش موضوعات وبلاگ بخش جدیدی را ایجاد کردم به عنوان گزارش‌ها. البته از خیلی وقت پیش به فکر ایجاد این بخش بودم چون بعضی نوشته ها از جنس گزارش هستند و ارائه ی آن ها در زیر موضوعات دیگر منطقی نیست. پس از این ببعد گزارشات مربوط به یک کار یا بازدید یا ... در این قسمت می‌آیند.

در اولین پست از بخش گزارشات میخواهم گزارش کاری را بدهم که از حدود 2 ماه پیش شروع شده. دو ماه پیش در کانال تلگرامی دکتر محمد فاضلی پیامی دیدم که در مورد اندازه گیری میزان استفاده روزانه از گوشی و نرم افزارها و بخصوص شبکه های اجتماعی گفته بودند. و درباره اینکه این ضبط اطلاعات چه فایده ای برای ما می‌تواند داشته باشد. نرم افزار Quality time را هم برای اینکار معرفی کردند.

از آنجایی که نقش این اندازه گیری ها برایم جالب است و قبلا در مورد نقش اندازه گیری ها در بهبود وضعیت هم گفته بودم. بعد از جستجو توانستم دو نرم افزار را پیدا کنم یکی Pacer که برای ثبت میزان قدم های روزانه بود و آن یکی هم Quality time که مفرفی کرده بودند.

در اولین پست گزارش ابتدا از نزم افزار Pacer خواهم گفت و در گزارش بعدی به Quality time خواهم پرداخت.

----------

من از نرم افزاری برای ثبت تعداد قدم ها و مسافتی که در روز طی می‌کنم استفاده میکنم. نام این نرم افزار pacer است. بنظرم دقت خوبی در ثبت تعداد دقیق قدمها دارد. همچنین قابلیت شخصی سازی آن به ما این امکان را میدهد تا پروفایل تشکیل دهیم و گزارشی از مسافتی که در روز با راه رفتن طی میکنیم بر اساس همین اطلاعات به ما می‌دهد.
این نرم‌افزار میتواند گزارشاتی آماری از تعداد قدم ها و مسافت و کالری را به صورت  روزانه، هفتگی، ماهانه و شش ماهه برای ما درست کند. گزارشهایی که میدهد شامل مقدار مسافت طی شده، تعداد قدم ها و مقدار کالری هایی است که سوزانده ایم. البته نموداری برای وزن هم دارد که البته خودمان باید آن را به صورت دوره ای اندازه بگیریم و در نرم افزار ثبت کنیم تا آن را هم در نمودار نشان دهد.
قبل از این که این نرم افزار را نصب کنم دیدی از مقدار مسافتی که در روز راه میرفتم یا اینکه در روز معمولا چه مدت راه میرفتم نداشتم. اما حالا میدانم در شرایط عادی در روز حدود 7 هزار قدم معادل 4.5 کیلومتر راه میروم. در هر روز حدود 300 کالری صرف راه رفتن میکنم و تقریبا در هر روز حداقل 1ساعت را در حال راه رفتنم. جالب اینکه در گزارش سی روزه ی آن توانستنم الگوهای جالبی هم پیدا کنم.
تصاویر گزارش های آن را اینجا می‌آورم.

تعداد قدم های روزانه

نمودار بر اساس قدم ها

حدود 212 هزار گام در ماه

روزانه حدود 7 هزار قدم

نمودار بر اساس کالری

در ماه گذشته حدود 9000 کالری

روزانه 300 کالری

نمودار بر اساس مسافت

136 کیلومتر پیاده روی

روزانه 4.5 کیلومتر

نمودار بر اساس مدت فعالیت

1900 دقیقه پیاده روی در ماه

روزانه یک ساعت

میله های نمودار را که می‌بینم بعضی از آنها را می‌توانم به یاد بیاورم که آن روز را سرگرم چه کاری بودم. مثلا آن روز که میله اش از همه بلندتر است بیشتر روز را به همراه دوتا از دوستان گل یعنی هومن کوچکی و حسین حسن زاده در پارک بودم. یا اینکه از نیمه دوم نمودار ببعد شیفت شب شروع شد و تقریبا هر روز را به تهران می‌آمدم و می‌آیم.