توی زندگی زیاد پیش میاد که تصمیمی بگیریم یا ایده ای در ما جرقه بزنه اما به بعدا فراموش بشه یا نادیده گرفته بشه. بستگی به این که چی باشه و تو چه موقعیتی باشه اسم های مختلفی میشه روی این حالت گذاشت. تنبلی، سستی اراده، اهمال‌کاری، ترس، بی برنامه بودن، بی‌خیالی و چیزای دیگه.

اما پرسفیلد در ادبیاتش از عبارتی متفاوتی برای توضیح این حالت استفاده میکنه.      مقاومت

استینون پرسفیلد در کتاب جنگ هنر می‌گه همگی ما دارای دو زندگی هستیم،
1. زندگی که داریم زندگی می‌کنیم. 2. آن چه که می‌توانستیم ولی زندگی نکرده‌ایم.
مقاومتی بین این دو زندگی وجود داره.
آن چیزی که موجب می‌شه زندگی که می‌تونستیم زندگی کنیم رو زندگی نکنیم مفهومی به اسم مقاومت Resistance هست.
اگر تا به حال تِردمیلی خریدید و الان داره گوشه خونه خاک می‌خوره، اگر تا به حال در یک باشگاه بدنسازی عضو شدید و بیخیال رفتن شدید، اگر تا به حال رژیم غذایی گرفتید و متوجه شدید که دارید به جاش وزن اضافه می‌کنید، اگر یک عادت بد رو خواستید ترک کنید مثل اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی و به این نتیجه رسیدید که نمی‌شه شما دارید نیرویی به اسم مقاومت رو تجربه می‌کنید. یک نیروی کارشکنانه درونی. [+]

من تابحال کتابهای پرسفیلد رو نخوندم و حتی تا همین پریروز هم اسمش رو نشنیده یا اگر شنیده بودم یادم نمونده. با این نویسنده بواسطه مطلب خوندنی، جالب و مفید کیان اعظمی آشنا شدم (بشین کارت رو انجام بده).

کیان دو مفهوم رو از زبان پرسفیلد توی مقالش توضیح داده و به خوبی باز کرده، یکی مقاومت و دیگری ذهنیت حرفه‌ای. مفاهیمی که بنظرم برای داشتن یه زندگی رضایت بخش و خوب آشنایی باهاشون ضروریه. خوندنش رو پیشنهاد میکنم.

پی نوشت: از این ببعد علاوه بر صحبت در مورد کتابایی که میخونم، نوشته های وبلاگی یا مقاله‌ها و کلیپ‌ها یا هر چیزی که بنظرم جالبه و ارزش اشتراک‌گذاری داره رو توی بخش مطالب مفید وب معرفی میکنم :)